Hopp til innholdet
"Et av de beste kursene jeg har deltatt på. Veldig relevant, og godt strukturert og forklart. Mye konkrete tips og ikke minst verktøy man kan ta raskt i bruk. Lærte mye, og føler kurset har gjort meg tryggere for hvordan jeg kan arbeide med og for denne elevgruppen!"
Lærer, 8. trinn
Oslo kommune

Identifisering og oppfølging av elever med stort læringspotensial

Kurset skreddersys til deres behov og deres tidsramme. Etter en samtale finner vi et format som er optimalt for dere. 

Kurset tar som standard får seg minimum følgende temaer:

  • Hvem er elevene med stort læringspotensial? Gjennomgang av «etablerte sannheter» og forskjellen mellom skoleflinke elever og elever med stort læringspotensial.
  • Hvordan kan vi identifisere de i et klasserom, og hvilke verktøy har vi tilgjengelig?
  • Lage forslag til handlingsplan ved identifikasjon av elever med stort læringspotensial.
  • Konkrete verktøy man kan ta med seg inn i klasserommet når man utvikler undervisning
 
 

Kurset har en praktisk tilnærming der lærere skal få kjennskap til konkrete verktøy de kan bruke i møtet med elever med stort læringspotensial. Hvordan identifiserer vi elever med stort læringspotensial, og hvilke verktøy har vi tilgjengelig? Hva gjør vi etter at eleven er identifisert, og hvordan kan vi på best mulig måte ivareta eleven(e) uten at det går på bekostning av resten av klassen og ressursene man har?